Jump to content
The simFlight Network Forums

hwmertens

Members
  • Content Count

    14
  • Joined

Community Reputation

0 Neutral

About hwmertens

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Hannover, Germany
  1. This time the keystrokes worked. Maybe I pressed <Shift> and <E> nearly together before and not one after the other as I did now. But anyway would it be nice to inspect the files appended. Regards Hans FSUIPC5Test.zip
  2. Windows Home 64Bit 1903, Prepar3D v4.5 (4.5.13.32097), FSUIPC5 v5.153 licensed, Maule default a/c There are problems on a recently new installed (for the 1st time) Prepar3D v4.5 installation together with a very new licensed installation of FSUIPC5. The keystrokes for push & turn (<Shift>+<P> then <1>/<2>) and for the Exits (<Shift>+<E> then <1>/<2>/<3>) are not functionally working on my system. The result is always start Push w/o doing a turn and open/close Exit.0 (main door). If FSUIPC5 is deactivated everything is wor
  3. Since quite a time the daily changing North Atlantic Track system consist of not only laying lateral on full degrees but one is following half degrees e.g. todays westbound NAT D (D NEBIN 5430/20 5530/30 5530/40 5430/50 MELDI). FSC9 Rev.7 is not displaying this track. Is this known and can it be changed. Thanks in advance and Regards Hans
  4. Gefunden, auch wenn die dargestellte Konvention in Beitrag #2 etwas verwirrend ist. Ich muss diesen Beitrag aber dennoch noch einmal eröffnen. Ich habe heute weiter recherchiert und meine ursprünglich angegebene Route muss einfach gehen, da der im AIP Rumänien ausgewiesene Routenabschnitt RIVOS UL620 DINRO zwar eine CDR1 (Konditionalroute) ist, diese aber bei der Flugplanaufgabe bei EuroControl "gefiled" werden dürfen. Bei EC geht die Route ja auch ohne Probleme durch. Ich habe daher FSC9.6 nochmals mit einigen Varianten der Route getestet. Dabei habe ich Routenabschnitte, die bei
  5. Ok, thank you for this Info. I have looked at this on a more thoroughly base and found that BADOR UL620 DINRO is also not routed with skyvector and FSBuild. I also found with the AIP of Romania that, even though DINRO is part of UL620, RIVOS DINRO is CDR1/H24. The advice is to file RIVOS CND DINRO which works so far but only with L620 between BADOR and RIVOS which is still a mistery. My adjusted route is: EDDV POVEL TADUV UZ21 OMELO UL620 PITOK BADOR L620 RIVOS CND DINRO L601 ODERO UP975 EZS UT36 KAPES UL223 LAM G666 ORSAR B416 DESDI OMDB which is routed faultlessly in FSC9.6. Th
  6. Hallo Volker, ich kann eine entsprechende Konvention im Handbuch nicht finden. Es geht aber auch gar nicht um das 'DCT'. Das dieses nach der Bearbeitung einer Route aus der Route entfernt wird, ist mir bereits bekannt. Es geht vielmehr um den Routenabschnitt BADOR UL620 DINRO, der nach dem Drücken auf "OK" zu BADOR DINRO wird, was definitiv nicht richtig ist. Ich würde mir wünschen, dass jemand mal die Route bei sich durchlaufen lässt, abspeichert und wieder lädt. Wenn diese dann unverändert ist, habe ich hier ein spezielles Problem. Grüsse Hans
  7. This is the route I wanted to process with FSC9.6 EDDV POVEL Y800 TADUV UZ21 OMELO UL620 PITOK DCT BADOR UL620 DINRO L601 ODERO UP975 EZS UT36 KAPES UL223 LAM G666 ORSAR B416 DESDI OMDB After pressing 'Ok' the route ist shown up ok in the Map but after saving and reloading all the waypoints between BADOR and DINRO are gone. Any clarification appreciated. Best Regards Hans
  8. I can confirm the situation in East Midlands. Have FSX SP2 and MT5.4c on a WinXP SP3 System installed. Since there is no NDB frequency change in BR2_EGNX.BGL, I checked all the other files in that area and found that Woodford BR2_EGCD.BGL contains a lot of stock stuff, including NDB EME with freq. 353.0kHz. Regards Hans
  9. Ok, ich entschied mich für "Alles" deinstallieren und von vorne anfangen. Nachdem ich die Aerosoft Version 9.5.1 erfolgreich deinstalliert hatte, habe ich die fälschlich installierte "Trial" durch einen "Re-Install" mit Remove ebenfalls deinstalliert. Aber!!! Nach einem Neustart des Rechners erfolgte umgehend eine Re-Installation der "Trial"version. Nun war zunächst guter Rat teuer. Letztlich gelang es mir durch erneute Deinstallation mittels Install mit Remove, dem Einsatz von CCleaner und dem "willkürlichen" Entfernen einiger Dateien (habe davon keine Liste gemacht), dies
  10. Hallo Volker, erstmal herzlichen Dank für die schnelle Reaktion auf mein Anliegen. Es wäre vermutlich nicht zielführend, wenn wir uns darüber auseinandersetzen, ob und was ich vor meinem vermeintlich unnützen Handeln, alles gelesen habe oder nicht, ich für meinen Teil meinte das getan zu haben. Und was soll ich denn schreiben, wenn bereits die Installation der "Trial"-Version auf dem Rechner nicht vollständig abläuft und daher überhaupt nichts installiert ist? Nun gut, ich habe mir heute (noch einmal) die aktuelle Vollversion über den Aerosoft Support Account heruntergeladen und di
  11. Well, it all started Thursday with the AIRAC Cycle change to 1408. After updating Navdata from Navigraph, FSC8 was running endless and has to be manually dropped. I have been using FSC8 on this Windows XP SP3 system since many years. Without complains! At weekend I wanted to come across this situation, read here (Navigraph) and there (here!) and was confronted with the situation, that FSCv8 is no longer capable of serving the amount of data that is included in the AIRAC. At Navigraph I found a hint to an updated version of FSCv9 (from 1-07-2014) which should be able to work with 14
  12. Hi Burkhard, do you mean the MyTRAFFIC X - CROSS UPDATE? That seems to be a fair offer. As soon as this is confirmed, I will buy it and send you a PN. :) Best Regards Hans
  13. ...if you are a customer of the Aerosoft DVD Editon 2010 and 2013? I bought both DVD Editions directly at Aerosoft. The latter purpose was to use the Models while Online Flying. Now that I have switched to more Offline flying, I am interested in the full usage of myTraffic, installing some new airplanes, liveries, airlines and schedules, maybe updating some airports myself. In one word, I am interested in a total management of the database from an empty one ( and I mean empty!) to a filled one. My first interests are not to have a crowded sky and airports, but to understand the build-up of
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use. Guidelines Privacy Policy We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.